الیسا جونالیسا جون، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 2 روز سن داره
درسا جوندرسا جون، تا این لحظه: 8 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره

الیسا پرنسس کوچولوی ما

13 بدر

1392/4/12 19:01
نویسنده : مامان و بابا
286 بازدید
اشتراک گذاری

گل قشنگم میخواهم درباره 13 بدر برات کمی توضیح بدم 

همانطور که پیشینه ی جشن نوروز را از زمان جمشید می دانند درباره ی سیزده به در (سیزده بدر) هم روایت هست که :

«... جمشید، شاه پیشدادی، روز سیزده نوروز (سیزده بدر)را در صحرای سبز و خرم خیمه و خرگاه بر پا می کند و بارعام می دهد و چندین سال متوالی این کار را انجام می دهد که در نتیجه این مراسم در ایران زمین به صورت سنت و آیین درمی آید و ایرانیان از آن پس سیزده بدر را بیرون از خانه در کنار چشمه سارها و دامن طبیعت برگزار می کنند ...»

از آئین های دیگر سیزده بدر :بازی های گروهی، ترانه ها و رقص های دسته جمعی، خوراک پزی های عمومی، بادبادک پرانی، هماوردجویی جوانان، آب پاشی و آب بازی بخشی از این آیین هاست که ریشه در باورها و فرهنگ اساطیری دارند. از جمله شادی کردن و خندیدن به معنی فروریختن اندیشه های پلید و تیره، روبوسی نماد آشتی، به آب سپردن سبزه ی سفره ی نوروزی نشانه ی هدیه دادن به ایزد آب «آناهیتا» 

و گره زدن علف برای شاهد قرار دادن مادر طبیعت در پیوند میان زن و مرد، 


«مَشیه» و «مَشیانه» که دختر و پسر دو قلوی کیومرث بودند، روز سیزدهم فروردین برای نخستین بار در جهان با هم ازدواج کردند. در آن زمان چون عقد و نکاحی شناخته نشده بود ! آن دو به وسیله ی گره زدن دو شاخه ی «موُرد»، پایه ی ازدواج خود را بنا نهادند و چون ایرانیان باستان از این راز به خوبی آگاهی داشتند، آن مراسم را به ویژه دختران و پسران دم بخت انجام می دادند، امروزه نیز دختران و پسران برای بستن پیمان زناشویی، نیت می کنند و علف گره می زنند.

خوب عزیزم  ما هم در این روز زیبا صبح به همراه خانواده من و 2خانواده دیگه که از دوستامون هستن به ویلای دوست پدری رفتیم و کلی بهمون خوش گذشت و شما هم طبق معمول که هرجا میریم دختر خیلی خوبی بودی و اصلا اذیتم نکردی و بابا مهدی و پدری هم کلی عکس ازت گرفتن .

با ما باشید در ادامه مطلب

92/1/13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

انسیه
7 خرداد 92 19:23
مامانی بیااپ کن دیگهمن اپم بیاپیشم